ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ & ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ | Γιαούρτι: Το πιο υγιεινό σνακ

8

του Νικόλα Γεωργιακώδη

Όσοι είχαν την τύχη να ταξιδέψουν τα τελευταία χρόνια στο εξωτερικό – και ιδιαίτερα στην Αμερική- θα έχουν ενδεχομένως αντιληφθεί την… φρενίτιδα των ξένων με το γιαούρτι, ιδιαίτερα με το ελληνικό. Και δεν είναι παράλογο.

Το συγκεκριμένο γαλακτοκομικό σνακ είναι μια εύκολη στην κατανάλωση και άκρως θρεπτική λύση, η οποία χορταίνει και έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία μας χάρη στις πρωτεΐνες, το ασβέστιο και τα υπόλοιπα θρεπτικά συστατικά που περιέχει (φωσφόρο, κάλιο, μολυβδαίνιο, ψευδάργυρο, βιταμίνες Β2, Β5 και Β12).

Αν λοιπόν δεν έχετε ακόμα κάνει το γιαούρτι διατροφικό σας σύμμαχο προς την βελτίωση της υγείας σας, έχουμε μπόλικους καλούς λόγους για να το κάνετε. 

Δεν βλάπτει την καρδιά 
Το πρόβλημα με τα σνακ είναι ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων περιέχουν υψηλά ποσοστά λίπους και χοληστερόλης, δύο εχθρούς της καλής καρδιακής υγείας. Το γιαούρτι σας βγάζει από την ταλαιπωρία του να αναρωτιέστε αν το λίπος που καταναλώνετε κάνει καλό ή κακό στον οργανισμό σας, αφού μια μερίδα γιαουρτιού περιέχει μηδέν κορεσμένα λίπη και μηδέν χοληστερόλη. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να τρώτε… όσο θέλετε χωρίς καμία απολύτως ανησυχία.

Δυναμώνει τα κόκκαλα
Ο τρόπος δημιουργίας του, ο οποίος βασίζεται στο συμπυκνωμένο γάλα, σας επιτρέπει να λάβετε περισσότερο ασβέστιο ανά… κουταλιά συγκριτικά με το αν καταναλώνατε την ίδια ποσότητα γάλακτος. Ενδεικτικά, το ελληνικό γιαούρτι έχει περί τα 20% ασβέστιο, γεγονός που το κατατάσσει ως νούμερο ένα διατροφικό σύμμαχο για υγιή οστά.

Βοηθά στη μείωση του βάρους
Η κατανάλωση μιας μερίδας γιαουρτιού θα σας κάνει να νοιώσετε γρήγορα χορτασμένοι. Γι’ αυτόν τον λόγο άλλωστε το γιαούρτι συγκαταλέγεται στην κορυφή της λίστας των τροφών ανάλογα με τον δείκτη κορεσμού τους. Ενδεικτικά, μια μερίδα γιαούρτι θα σας χορτάσει περισσότερο από μια μερίδα σούπα, ακόμα και αν φάτε ακριβώς την ίδια ποσότητα. Ο κορεσμός αυτός μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά εκείνες τις ημέρες που λόγω διατροφής ή δίαιτας νοιώθετε ότι θέλετε να φάτε… τα πάντα.

Μας προστατεύει από τις λοιμώξεις
Το γιαούρτι λειτουργεί ως προστατευτικός παράγοντας κατά των λοιμώξεων, χάρη στους γαλακτοβάκιλους που περιέχει. Αυτοί περνούν στο πεπτικό μας σύστημα, βελτιώνοντας την μικροχλωρίδα του εντέρου και παράλληλα προστατεύοντάς το από την ανάπτυξη των παθογόνων μικροοργανισμών. Πέρα από αυτό, το γιαούρτι βελτιώνει τη βιοδιαθεσιμότητα των θρεπτικών συστατικών, αυξάνοντας την απορρόφηση του ασβεστίου και των βιταμινών του συμπλέγματος Β, κάτι που επίσης βοηθά στην προστασία και στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων.

Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνη
Η υψηλή περιεκτικότητά του σε πρωτεΐνη – περίπου 30% – και παράλληλα τα λίγα του λιπαρά, καθιστούν το γιαούρτι ιδανικό σύμμαχο για όσους ασκούνται εντατικά και αναζητούν ένα θρεπτικό σνακ το οποίο θα τους βοηθήσει να αποκτήσουν μυϊκή μάζα χωρίς τύψεις.

Είναι πολύ πιο εύκολο στην πέψη από το γάλα
Πολύς κόσμος δεν πίνει γάλα είτε λόγω κάποιας αλλεργίας είτε λόγω δυσανεξίας στη λακτόζη. Τα καλά νέα για εκείνους είναι ότι ο τρόπος με τον οποίο παρασκευάζεται το γιαούρτι το κάνει περισσότερο φιλικό στο πεπτικό σύστημα σε σχέση με το γάλα. Η καλλιέργεια αυτή δημιουργεί την λακτάση, το ένζυμο που όσοι έχουν δυσανεξία στη λακτόζη δεν μπορούν να παράγουν, και την β-γαλακτοσιδάση, η οποία βοηθά στην απορρόφηση της λακτόζης σε όσους έχουν ανεπάρκεια σε λακτάση. Παράλληλα, τα βακτήρια που περιέχει, «χωνεύουν» μερικώς την πρωτεΐνη καζεΐνη του γάλακτος, κάνοντάς την ευκολότερα απορροφήσιμη και λιγότερο αλλεργιογόνο.

Μπαίνει σε κάθε συνταγή
Αν δεν σας ιντριγκάρει ιδιαίτερα η ιδέα να καταναλώσετε σκέτο το γιαούρτι, υπάρχουν δεκάδες νόστιμοι τρόποι να το εντάξετε στη διατροφή σας μέσα από λαχταριστές συνταγές. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις γεμιστές ντομάτες με γιαούρτι, το κέικ με λεμόνι, τα smoothies και αρκετές ακόμα συνταγές που θα βρείτε εδώ.

Source link

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ