Καλικαντζαρος Νεα – Ειδησες απο ολο τον κοσμο
Αδυνατισμα

Γιατί με πιάνουν λιγούρες;

Γιατί με πιάνουν λιγούρες;

γράφει η Χριστίνα Αλεξοπούλου, Διατροφολόγος

Πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας μας πιάνουν οι λεγόμενες λιγούρες, οι οποίες μεταφράζονται ως η έντονη επιθυμία μας να καταναλώσουμε κάποια συγκεκριμένα τρόφιμα.

Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά πού μπορεί να οφείλονται.

Πρώτα απ’όλα, οι λιγούρες που μας πιάνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να οφείλονται σε μειωμένα επίπεδα ζαχάρου στον οργανισμό μας. Αυτό συμβαίνει συνήθως όταν δεν έχουμε φάει πρωινό (οπότε ξεκινάμε τη μέρα μας με μειωμένα αποθέματα ενέργειας), παραλείπουμε γεύματα μέσα στη μέρα, οπότε μένουμε για αρκετές ώρες νηστικοί ή όταν γενικά είμαστε πολύ κουρασμένοι.

Στην περίπτωση αυτή, θα αναζητήσουμε σίγουρα κάτι σε γλυκό, γιατί ο οργανισμός νιώθει την ανάγκη να ανεβάσει άμεσα και γρήγορα τα επίπεδα ζαχάρου στο αίμα. Ενδεικτικά, ένα μικρό κομμάτι από σοκολάτα Υγείας μπορεί να βοηθήσει, καθώς περιέχει υψηλά επίπεδα καφεϊνης.

Η επιθυμία μας για αλμυρά σνακ, αρκετές φορές οφείλεται σε χαμηλή πίεση και συνεπακόλουθα την τάση μας για λιποθυμία, οπότε εκείνη τη στιγμή ο οργανισμός μας θέλει οπωσδήποτε να καταναλώσει κάτι αλμυρό π.χ. ψωμί, κρακεράκια, πατατάκια, τυριά, αλλαντικά προκειμένου να ορθοποδήσει. Ένας άλλος λόγος που μπορεί να μας οδηγήσει στην κατανάλωση αλμυρών σνακ είναι η έλλειψη μετάλλων (κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορος).

Πολλές φορές, οι γυναίκες τις ημέρες της περιόδου έχουν πολύ έντονη επιθυμία είτε για γλυκά είτε για αλμυρά σνακ. Αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό, καθώς εκείνες τις μέρες συμβαίνουν ορμονολογικές διεργασίες στο σώμα τους- κάτι που σαφέστατα έχει επίδραση στην όρεξή και συνεπακόλουθα στην κατανάλωση των συγκεκριμένων τροφίμων.

Ένας ακόμα παράγοντας που δημιουργεί λιγούρες είναι το στρες, το οποίο ιδιαίτερα λόγω των ανισορροπιών που προκαλεί στις ορμόνες του σώματός, μας ωθεί στην κατανάλωση κατά κύριο λόγο τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε ενέργεια (ζάχαρη, λίπος).

Η ανία και η πλήξη επίσης μπορούν να μας κάνουν να καταφύγουμε στην κατανάλωση φαγητού, χωρίς πραγματικά να πεινάμε, αλλά στην περίπτωση αυτή το φαγητό λειτουργεί ως μέσο διασκέδασης και διάσπασης.

Όταν δεν είμαστε σε καλή ψυχολογική κατάσταση και βιώνουμε αρνητικά συναισθήματα (θυμό, θλίψη, άγχος, απώλεια, στενοχώρια), καταφεύγουμε στην κατανάλωση τροφής ως μέσο ανακούφισης και παρηγοριάς. Πράγματι, κάποιες τροφές απελευθερώνουν συγκεκριμένες χημικές ουσίες (πχ μαγνήσιο, ψευδάργυρος, τρυπτοφάνη) στον εγκέφαλό μας, οι οποίες μας ανεβάζουν τη διάθεση και μας κάνουν να αισθανθούμε καλύτερα.

Η έλλειψη θρεπτικών συστατικών από το σώμα μας, θα μας οδηγήσει στο να αναζητήσουμε αυτό το φαγητό το οποίο έχει το συγκεκριμένο θρεπτικό συστατικό που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Εάν, για παράδειγμα, έχουμε έλλειψη ασβεστίου, ο οργανισμός μας θα αναζητήσει τα τυριά ή τα γιαούρτια.

Δεν είναι λίγες οι φορές πάντως που το σώμα μας, μπορεί να ‘’μπερδέψει’’ τις διαφορετικές ανάγκες του. Έτσι, όταν νιώθουμε ατονία, κόπωση, ζαλάδες ή έλλειψη ενέργειας λόγω αφυδάτωσης, μπορεί να καταλήξουμε να αναζητάμε στην τροφή την ενέργεια που μας λείπει. Για το λόγο αυτό θα πρέπει πάντα να πίνουμε αρκετό νερό κατά τη διάρκεια στης ημέρας, έτσι ώστε να διατηρούμε υψηλά τα επίπεδα ενυδάτωσης του οργανισμού μας.

Αρκετές φορές τέλος, ο οργανισμός μας αντιδρά στην αλλαγή του καιρού, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να αναζητά το χειμώνα ζεστά, χορταστικά και πιο ¨βαριά’’ φαγητά όπως ζεστές σούπες, παστίτσιο, πάστες, προφιτερόλ, ενώ το καλοκαίρι θα καταφύγει σε πιο δροσερά και «ελαφριά», φαγητά όπως φρούτα, χυμοί, γρανίτες και παγωτά.

Εδω το βρηκαμε
#Γιατί #με #πιάνουν #λιγούρες

Related posts

Δίαιτα Whole30: Πώς γίνεται και τι προσφέρει η αυστηρή διατροφή των 30 ημερών – Kalikantzaros.gr

admin

Τα πιο συνήθη λάθη που κάνουμε ΟΛΟΙ στη δίαιτα – Kalikantzaros.gr

admin

Μεταβολισμός μέτρηση: Πόσος είναι ο μεταβολισμός σας αυτήν τη στιγμή

admin

Δίαιτα με διαλείπουσα νηστεία: Πώς γίνεται και τι οφέλη υγείας παρουσιάζει – Kalikantzaros.gr

admin

8 υγιεινές τροφές που αυξάνουν τις καύσεις λίπους – Kalikantzaros.gr

admin

Πώς μπορείτε να αυξήσετε φυσικά τον μεταβολισμό σας

admin

Τροφές χωρίς υδατάνθρακες: Ποιες είναι οι κορυφαίες για δίαιτα – Kalikantzaros.gr

admin

Μπορούν οι τσίχλες να σε βοηθήσουν να χάσεις κιλά; – Kalikantzaros.gr

admin

Ενεργειακά ποτά: Όσα πρέπει να ξέρετε

admin

Δίαιτα του αυγού: Τι είναι ακριβώς – Πώς γίνεται – Πόσο αποτελεσματική είναι – Kalikantzaros.gr

admin

Μειωμένα λιπαρά ή μειωμένοι υδατάνθρακες; Με ποια δίαιτα χάνετε πιο πολλά κιλά

admin

Αδυνάτισμα: Έτσι θα γλιτώσετε θερμίδες από ένα μεγάλο γεύμα – Kalikantzaros.gr

admin