Κομένο και ραμένο για την Ελλάδα

0

του Νίκου Βιτσιλάκη

Η αγάπη των Ελλήνων μοτοσυκλετιστών για τις μικρές On/Off έχει δημιουργήσει μια κατηγορία που μεσουράνησε στην εγχώρια αγορά για δεκαετίες και το Versys-X είναι αυτό που έχει τη δυνατότητα να την αναβιώσει.

Aποτελεί το νεαρότερο και παράλληλα το μικρότερο σε κυβικά μέλος της οικογένειας Versys, συνδυάζoντας το στυλ μεγάλης adventure μοτοσυκλέτας με το χαμηλό λειτουργικό κόστος και την ευχρηστία μιας μικρής On/Off. Προικισμένο με τα γνώριμα χαρίσματα των Versys 650/1000, έχοντας δυναμικό sport χαρακτήρα, όρθια θέση οδήγησης και touring δυνατότητες ακόμα και εκτός ασφάλτου, το X 300 κάνει προσβάσιμη τη συγκεκριμένη κατηγορία σε ένα ευρύτερο κοινό αναβατών. Με μια φευγαλέα ματιά εύκολα θα το μπερδέψεις με το μεγαλύτερο 650, καθώς είναι κατά ένα μόλις εκατοστό πιο κοντό! Από την άλλη είναι πιο μακρύ (κατά μισό εκατοστό), πιο φαρδύ (κατά δύο εκατοστά), με ψηλότερη κατά μισό πόντο σέλα και πιο μακρύ μεταξόνιο (κατά τρισήμισυ πόντους)!

Στην καρδιά της μοτοσυκλέτας βρίσκεται ένας δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 296cc, που αποδίδει 40Hp/11.500rpm και 37Νm/10.000rpm. Προέρχεται από το μοντέλο δρόμου Ninja 300, με διαφορετική χαρτογράφηση ψεκασμού και αβάνς, κάτι που σε συνδυασμό με το κατά 4 δόντια μεγαλύτερο πίσω γρανάζι προσφέρει στο Versys-Χ πιο ζωντανές επιδόσεις. Είναι ρυθμισμένος για αυξημένη απόδοση στις χαμηλές/μεσαίες στροφές και εξοπλισμένος με συμπλέκτη Assist & Slipper, με τη συνδυαστική τους λειτουργία, όπως διαπιστώσαμε, να  επιδέχεται μόνο υπερθετικά σχόλια. Οι διπλές πεταλούδες γκαζιού και τα μπεκ ψεκασμού με βελτιωμένη ατμοποίηση είναι τα στοιχεία που συμβάλλουν στην πιο αποτελεσματική καύση και στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, η οποία τολμούμε να πούμε πως βρίσκεται στα επίπεδα ενός παπιού! H εργονομικά σχεδιασμένη θέση οδήγησης και το φαρδύ τιμόνι διευκολύνουν τους όποιους χειρισμούς του αναβάτη, όμως αυτός θα πρέπει να είναι άνω του 1.75 για να πεις ότι πατάει τα πόδια του στο έδαφος γερά.

Ευτυχώς την κατάσταση διευκολύνει ο σχεδιασμός του ρεζερβουάρ, ενώ ευχάριστα είναι τα πράγματα για τον/την συνεπιβάτη, που έχει στη διάθεσή του μια ευρύχωρη σέλα και σωστά σχεδιασμένα μαρσπιέ και χειρολαβές. Ο συντηρητικής σχεδίασης (για τα σημερινά δεδομένα πάντα), πλην όμως σχεδόν υπερπλήρης, πίνακας οργάνων περιλαμβάνει στροφόμετρο, ταχύμετρο, ενδείξεις θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού, στάθμης βενζίνης και σχέσης κιβωτίου, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετροδείκτες, ρολόι, ενδεικτικές λυχνίες νεκράς, φλας, μεγάλης σκάλας προβολέα, χαμηλής πίεσης λαδιού και υπερθέρμανσης ψυκτικού υγρού (>115° C). Επίσης υπάρχουν ενδείξεις φόρτισης μπαταρίας (ενεργοποιείται στην περίπτωση υπο-φόρτισης ή/και υπερ-φόρτισης), ελέγχου συστήματος διαχείρησης κινητήρα, ελέγχου συστήματος ABS, χαμηλής στάθμης βενζίνης, καθώς επίσης και δείκτες κατανάλωσης, αυτονομίας και οικονομικής οδήγησης.

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου backbone χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως δομικό στοιχείο, συμβάλλοντας σε μεγαλύτερη ακαμψία και αυξημένη αντοχή σε οδήγηση εκτός δρόμου. Οι αναρτήσεις (τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm και Bottom-Link Uni-Trak με αμορτισέρ αερίου) επιτρέπουν στο Versys-X να ανταπεξέρχεται αποτελεσματικά σε διάφορες οδηγικές συνθήκες, ενώ οι ακτινωτές ζάντες (19» μπροστά και 17» πίσω) σε συνδυασμό με τα ελαστικά διπλής χρήσης, διευρύνουν περαιτέρω τις off-road δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. Ο πολυχρηστικός χαρακτήρας του νέου Versys-X 300 αντικατοπτρίζεται  στο σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας. Το πληθωρικό “κοστούμι” και το στυλ adventure του χαρίζουν την επιβλητική εμφάνιση μιας μοτοσυκλέτας μεγάλου κυβισμού. Παράλληλα, μια μεγάλη ποικιλία αυθεντικών αξεσουάρ είναι διαθέσιμη από την ίδια την Kawasaki, επιτρέποντας στον αναβάτη να εξοπλίσει τη μοτοσυκλέτα του έτσι ώστε να του καλύπτει τις προσωπικές ανάγκες σε ταξίδι και καθημερινή μετακίνηση. Ο εξτρά εργοστασιακός εξοπλισμός περιλαμβάνει top case, πλαϊνές βαλίτσες, προβολείς ομίχλης, κεντρικό stand, προστατευτικά κάγκελα, ψηλότερη σέλα και πάει λέγοντας.



 

Η οδηγική μας εμπειρία

Τις επτά μέρες που είχαμε στα χέρια μας το “μικρό” Versys κάναμε πολλά μαζί του, ανάμεσα σε αυτά και ένα μίνι ταξιδιωτικό στη Νάξο παρέα με την ομάδα του δραστήριου τοπικού κλαμπ 2WO. To οδόμετρο έγραψε περί τα 200 χιλιόμετρα στους δρόμους και στους αμμόλοφους του νησιού της Αριάδνης, για το οποίο ο γράφων δεν μπορεί να κρύψει τη μακροχρόνια σχέση αγάπης και θαυμασμού που έχει μαζί του (εδώ ένα σχετικό άρθρο). Ότι και να κάναμε, όπου και να πήγαμε, η πράσινη συμβία μας τα πήγε περίφημα, όντας μια εξαιρετικά ποιοτική κατασκευή με πολλές δυνατότητες. Ο κινητήρας δουλεύει σαν ηλεκτρικός και η γραμμικότητά του δεν έχει αντίπαλο. Τι να έχουν κάνει άραγε οι μηχανικοί και βγάζει τη δύναμή του χωρίς ξεσπάσματα και αρυθμίες; Πως τα κατάφεραν και τον έχουν κάνει να δουλεύει σαν ραπτομηχανή από το ρελαντί; Εντάξει, δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά σου δίνει άπλετη ροπή και με οποιαδήποτε σχέση στο εξαιρετικής ακρίβειας (και ολίγον θορυβώδες) κιβώτιο, ακόμα και με 6η και ταχύτητα κίνησης στα 30 χλμ/ώρα, απλά ανοίγεις το γκάζι και η μοτοσυκλέτα ανταποκρίνεται χωρίς σκορτσαρίσματα και κομπιάσματα!

Τα καλά των δύο κυλίνδρων θα μας πείτε και θα συμφωνήσουμε μαζί σας, το ακόμα πιο καλό είναι πως οδηγικά δεν επιφορτίζουν τη μοτοσυκλέτα με το περίσσιο βάρος τους, κοινώς έχεις την αίσθηση ότι οδηγείς μονοκύλινδρο, τόσο ανάλαφρο είναι το “μικρό” Χ. Τιμόνι, χειριστήρια, ποδωστήρια και σέλα σε τοποθετούν σε μια θέση οδήγησης κυριαρχική, κάθεσαι ψηλά ντούρος Κολοκοτρώνης και απολαμβάνεις τη θέα πάνω από τα μπροστινά σου κινούμενα εμπόδια. Κραδασμοί δεν υπάρχουν, ο συμπλέκτης είναι σαν βούτυρο (στην αρχή νομίζαμε ότι δεν υπάρχει ντίζα!), η ανάρτηση είναι υψηλών προδιαγραφών και τα μικτής χρήσης ελαστικά, σε συνεργασία με τους ακτινωτούς τροχούς και τη ζάντα των 19” μπροστά, αποδείχθηκαν απόλυτα συνεργάσιμα και σε κάθε περίσταση.

Ακόμα και σε αμμουδερές επιφάνειες η μοτοσυκλέτα ελέγχεται εύκολα και χαλαρά, απλά κρατώντας σταθερή ταχύτητα και χωρίς να ανοιγοκλείνεις το γκάζι. Ο τρόπος που το Χ 300 καταφέρνει και κρύβει τα 175 κιλά του (πλήρες υγρών) είναι ένα ακόμα σημείο στο οποίο οι Ιάπωνες αρίστευσαν. Έκπληξη μεγάλη και συνάμα ευχάριστη είναι και η κατανάλωση του δικύλινδρου συνόλου, εμείς κάναμε περισσότερα από 350 χιλιόμετρα με ένα πλήρες γέμισμα και το λαμπάκι της ρεζέρβας δεν άναψε! Κι αν τα μισά εξ αυτών ήταν σε “χαλαρούς” (που λέει ο λόγος) νησιώτικους ρυθμούς, τα υπόλοιπα μισά έγιναν σε εθνικό δίκτυο και αρκετές φορές με ταχύτητες 130-140 χλμ/ώρα, ενίοτε και κοντά στην τελική (160 κοντερίσια).

Στο δια ταύτα

Αυτό που κάνει το Χ 300 να ξεχωρίζει στην κατηγορία είναι ο δικύλινδρος κινητήρας του. Έτσι, για όποιον ενδιαφέρεται για μοτοσυκλέτα αυτού τού τύπου και αρέσκεται στα μακρινά ταξίδια με συνεπιβάτη, το μικρό Versys αποτελεί μονόδρομο στην επιλογή του. Στην καθημερινότητα αποδεικνύεται ιδανικός σύντροφος καθόσον δεν “καίει παπάδες”, χωράει παντού, έχει πλαίσιο και ανάρτηση να το εμπιστευθείς στην επιθετική οδήγηση και τα φρένα του δουλεύουν έτσι όπως πρέπει να δουλεύουν. Η τιμή του στα 5.990€ είναι πολύ κοντά σε αυτή ενός best seller με μεγαλύτερο κινητήρα (Honda CB500X με τιμή 6.690€ το μοντέλο 2018 και 7.200€ το αντίστοιχο του 2019) και πιθανά αυτός είναι ο λόγος που οι πωλήσεις του είναι “κρατημένες”. Είναι κρίμα κι άδικο όμως γιατί το Kawasaki απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν το έχει ανακαλύψει (ακόμα), αυτό που θέλει μια ανάλαφρη μοτοσυκλέτα για καθημερινή χρήση, η οποία όμως να μπορεί να τον πάει ταξίδι με σχετική άνεση αλλά και να τον φτάσει μέχρι τις πιο απόμακρες παραλίες των κυκλαδίτικων νησιών μέσα από κακοτράχαλους δρόμους και μονοπάτια.

Και επειδή μέχρι στιγμής μόνο θετικά σχόλια έχουμε κάνει για το μικρότερο της οικογένειας Versys μέλος, θα αναφέρουμε και αυτά που δεν μας άρεσαν, ειδικά για μια μοτοσυκλέτα σε αυτήν την κατηγορία τιμής. Η έλειψη ποδιάς κάτω από τον κινητήρα αρχικά, που προσφέρει την επιθυμητή προστασία εκτός δρόμου και κρίνεται απαραίτητη για τους σκληροτράχηλους αναβάτες. Το σιδερένιο ψαλίδι είναι επίσης μια μικρή παραφωνία σε σχέση με το σύνολο, όπως επίσης και οι μη ρυθμιζόμενες μανέτες συμπλέκτη και φρένου. Τέλος, δεν θα μας χάλαγε αν οι αναρτήσεις είχαν λίγο μεγαλύτερες διαδρομές, ειδικά το πιρούνι.  

        

Τα ευχαριστήρια

Ως γνωστόν, στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε δεν υλοποιούνται “projects” χωρίς τη βοήθεια κάποιων εξωτερικών φορέων. Εμείς, ευτυχώς, έχουμε κοντά μας εδώ και αρκετό καιρό την Blue Star Ferries και το 2WOMotoClub,  που στέκονται δίπλα μας ανά πάσα στιγμή και που μας υποστηρίζουν διαρκώς με τον δικό τους τρόπο. Εννοείται ότι αρωγός της συγκεκριμένης προσπάθειας ήταν και η αντιπροσωπεία της Kawasaki, δείχνοντας με το καλημέρα τη διάθεση της νέας διοίκησης για μια εποικοδομητική συνεργασία με τον ειδικό τύπο και με όφελος -πάνω από κάθε τι- τη σωστή ενημέρωση του τελικού καταναλωτή.

Source link

Από την σελίδα zougla.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ