Ποια άσκηση καίει περισσότερες θερμίδες;

4

Ο κανόνας είναι απλός: όσο περισσότερες μυϊκές ομάδες χρησιμοποιούμε κατά τη διάρκεια μιας άσκησης και όσο πιο έντονα τις χρησιμοποιούμε τόσο περισσότερη ενέργεια καταναλώνει το σώμα.

Επομένως για να μεγιστοποιήσουμε τις θερμίδες που θα κάψουμε, θέλουμε ένα είδος άσκησης το οποίο χρησιμοποιεί τους μύες τόσο των ποδιών όσο και του κορμού και το οποίο μπορεί να εκτελεστεί σε μεγάλη ένταση.

Το Crossfit και η διαλειμματική άσκηση τύπου Tabata είναι τα πρώτα που έρχονται κατά νου. Σύμφωνα με μελέτη η οποία μελέτησε ένα από τα πιο δημοφιλή WOD του Crosffit – την Cindy, το οποίο περιλαμβάνει σειρά ασκήσεων όπως έλξεις, καθίσματα και pushups, οι θερμίδες που καίγονται αγγίζουν τις 260 για 20 λεπτά άσκησης.

Μια άλλη μελέτη που ασχολήθηκε με το πρωτόκολο Tabata (20’’ άσκηση/20’’ διάλειμμα για 20 λεπτά), βρήκε πως «καίει» περί τις 14,5 θερμίδες ανά λεπτό ή 280 θερμίδες σε 20 λεπτά. Αυτές οι θερμίδες ανά ώρα είναι περισσότερες συγκριτικά με εκείνες που καταναλώνονται σε άλλα, παραδοσιακά είδη άσκησης.

Παρ’ όλα αυτά όπως αναφέρουν οι ειδικοί, οι θερμίδες «ανα ώρα» δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να εκτιμηθεί η ενεργειακή δαπάνη. Ο συνολικός χρόνος που επενδύεται σε μια προπόνηση, αλλά και η θέληση του ατόμου να παραμείνει πιστό στην προπόνηση αυτή είναι εξίσου σημαντικοί παράγοντες.

Αν έχετε περιορισμένο χρόνο, η υψηλής έντασης διαλειμματική άσκηση όπως η Tabata, είναι η καλύτερη επιλογή. Όμως αυτού του είδους η άσκηση δεν είναι εφικτή για κάθε ασκούμενο λόγω της υπερβολικά μεγάλης έντασής της.

Επομένως ο πιο «δίκαιος» τρόπος για να κρίνουμε την ενεργειακή δαπάνη μιας μορφής άσκησης είναι να ζητηθεί από τους ασκούμενους να την κάνουν σε ρυθμό στον οποίο θα νιώσουν άνετα. Από αυτήν την οπτική γωνία, το… πατροπαράδοτο τρέξιμο είναι κάτι πιο προσιτό για τον περισσότερο κόσμο.

Τριάντα λεπτά χαλαρού  τρεξίματος, σε ένα άτομο 70 κιλών, «καίνε» περί τις 260 θερμίδες, και σε ένα άτομο 90 κιλών περίπου 400.

Στο κομμάτι της καύσης θερμίδων μετά το τέλος της άσκησης, έρευνες έχουν δείξει ότι η μεγαλύτερης έντασης άσκηση (όπως η διαλειμματική) αυξάνει τον μεταβολισμό σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι η αερόβια, όμως αυτή η αύξηση είναι για λίγες ώρες και αφορά μικρό ποσοστό των συνολικών θερμίδων που ένα άτομο καταναλώνει κατά τη διάρκεια της άσκησης και μετά.

Επίσης, η διάρκεια της άσκησης, όχι μόνο η έντασή της, βοηθά στην ενίσχυση του μεταβολισμού του ατόμου μετά το πέρας της. Αν λοιπόν στόχος είναι να «κάψετε» περισσότερες θερμίδες, θα πρέπει να βρείτε ένα είδος άσκησης στο οποίο θα μπορείτε να είστε συνεπείς για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Για αρκετό κόσμο, αυτό το είδος είναι το τρέξιμο. Για κάποιους άλλους μπορεί να είναι η ποδηλασία ή το ελλειπτικό. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι όλα είναι λίγο έως πολύ συγκρίσιμα, αν ο ασκούμενος μπορέσει να αφιερώσει χρόνο και ένταση σε αυτά.

Εν κατακλείδι, η καλύτερη μορφή άσκησης για να κάψουμε θερμίδες είναι «αυτή που μπορούμε να κάνουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα», σύμφωνα με τους ειδικούς. Γιατί μπορεί να ενθουσιαστούμε με μια προπόνηση Crossfit, για παράδειγμα, και τις πολλές θερμίδες που αυτή καίει σε σύντομο χρονικό διάστημα, όμως ποιο το νόημα αν δεν μπορούμε να την ακολουθήσουμε μακροπρόθεσμα;

Πηγή: Time

Source link




  • ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ