Το Μεθοδικό Παιδί: Ο τρόπος της παιδικής οργάνωσης

0

Τα τελευταία χρόνια η ελληνική κοινωνία έχει ενημερωθεί και ευαισθητοποιηθεί σχετικά με τις εκπαιδευτικές ιδιαιτερότητες που εμφανίζουν ορισμένα παιδιά. Αν κάποτε οι μαθησιακές δυσκολίες ήταν πρακτικά αδιάγνωστες στην Ελλάδα, σήμερα η κατάσταση αυτή έχει αλλάξει και η χώρα προσπαθεί να «προλάβει» στο πεδίο αυτό τις προηγμένες ευρωπαϊκές και τα προνοιακά τους συστήματα.

Η θεματική του βιβλίου To Μεθοδικό Παιδί, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος, αν και δεν εστιάζει στις μαθησιακές δυσκολίες, εντάσσεται σε μια γενικότερη επιστημονική συζήτηση για τους τρόπους υποστήριξης παιδιών με αυξημένες ανάγκες. Στην έκδοση αυτή, στο επίκεντρο τίθεται η ικανότητα οργάνωσης του παιδιού και η συγκρότηση της αυτονομίας του.

«Έχετε κουραστεί να κυνηγάτε το παιδί σας για να τελειώσει τις εργασίες του; Είναι η σχολική του τσάντα μια μαύρη τρύπα που καταπίνει σημειώσεις, βιβλία και μολύβια; H έλλειψη οργάνωσης δεν είναι απλά ενοχλητική, μπορεί να σταθεί εμπόδιο στις σχολικές επιδόσεις αλλά και να δυναμιτίσει την οικογενειακή ηρεμία», αναφέρει το δελτίο τύπου. Όπως μπορεί να αντιληφθεί κάποιος, το Μεθοδικό Παιδί δεν είναι ένα βιβλίο γενικής διαπραγμάτευσης· είναι περισσότερο μια μέθοδος που ο αναγνώστης καλείται να ακολουθήσει βήμα- βήμα μαζί με παιδί ηλικίας 7 έως 13 ετών.

Οι συγγραφείς (Δρ Richard Gallagher, Δρ Elana Spira και Δρ Jennifer L. Rossenblatt) του βιβλίου είναι αναγνωρισμένοι επιστήμονες, ενώ και το ίδιο το πρόγραμμα του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης που περιγράφεται στις σελίδες του, είναι επιστημονικά δοκιμασμένο για δέκα χρόνια σε σημαντικό αριθμό παιδιών.  

Η μέθοδος περιγράφεται απλά. Προβλέπει την σταδιακή ανάληψη των ευθυνών οργάνωσης από το παιδί και την απεμπλοκή των γονιών ή του ανθρώπου που δουλεύει με παιδιά (παιδοψυχολόγου, εργοθεραπευτή κλπ). Οι συγγραφείς είναι ξεκάθαροι: Ούτε μαγικές λύσεις υπάρχουν, ούτε αυτό θα γίνει χωρίς δουλειά και οργάνωση της παρέμβασης εκ μέρους των ενηλίκων. Όμως είναι έτσι γραμμένο ώστε να παρέχει αναλυτικές οδηγίες για ό,τι θα χρειαστεί ο… «προπονητής»: Από υποδείγματα διαλόγων με το παιδί για την προτροπή ή την διαπραγμάτευση και τον έπαινο, μέχρι ιδέες για ανταμοιβές, σχεδιαγράμματα προς εκτύπωση με πίνακες δραστηριοτήτων και χρονοδιαγράμματα.   

Αν και οι υποστηρικτικές μέθοδοι πάντα εξαρτώνται από τον τρόπο εφαρμογής τους και από την ικανότητα του υπεύθυνου, το Μεθοδικό Παιδί υπόσχεται αποτελέσματα και βελτίωση της καθημερινότητας του παιδιού, αλλά και αυτών που βρίσκονται πλάι του.

 

Source link

Από την σελίδα in2life.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ