NewsAuto.gr

2

Compact SUV με 300 άλογα; Η VW λέει «ναι» στην νέα τάση και ρίχνει στην αγορά το πανίσχυρο T-Roc R, το οποίο φιλοδοξεί να προσφέρει τη δύναμη και τις οδηγικές συγκινήσεις ενός hot hatchback στο αμάξωμα ενός υπερυψωμένου αυτοκινήτου.

Είναι ξεκάθαρη τα τελευταία χρόνια η στροφή του κοινού προς τα υπερυψωμένα μοντέλα. Όλων των διαστάσεων. Αλλά και κυρίως, στα compact SUV, αυτά δηλαδή που παίζουν και το ρόλο των αυτοκινήτων που βοηθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές CO2 τους, έναντι των μεγαλύτερων. Από την άλλη πλευρά βέβαια, μοιραία θα πρέπει τα αυτοκίνητα αυτά να αποκτήσουν και πιο «καυτές» εκδόσεις. Εκείνες δηλαδή, που θα μιλήσουν και στο συναίσθημα του οδηγού, πέρα από την πρακτικότητα που δεδομένα προσφέρει ένα υπερυψωμένο όχημα. Κάπως έτσι λοιπόν, γεννήθηκε η υποκατηγορία των «hot» compact SUV. Την οποία μέχρι πρότινος τη συγκροτούσαν μοντέλα όπως το MINI Countryman JCW ή παλαιότερα, το Nissan Juke Nismo RS, ενώ αναμένουμε και το νέο Audi SQ2. Πλέον όμως, υπάρχει και ένας άλλος νέος «παίχτης» στην κατηγορία: Το VW T-Roc R των 300 ίππων.

T-άγRιο!

Όπως μας έχει ενημερώσει η VW κατά το παρελθόν, τα μοντέλα με το «Τ» και την παύλα στην ονομασία τους ορίζουν τα crossover της γκάμας. Το «R» από την άλλη παραπέμπει ευθέως στο περίφημο Golf R. Την πιο ισχυρή και «καυτή» έκδοση στη γκάμα του Golf, η οποία μοιράζεται άλλωστε με το T-Roc R το 2λιτρο turbo μοτέρ των 300 ίππων. Και, όπως συμβαίνει και με το Golf R, έτσι και το T-Roc R οφείλει να… αγριέψει την εμφάνισή του. Πως γίνεται αυτό; Κατ’ αρχάς με νέους, πιο επιθετικούς προφυλακτήρες (ο πίσω και με διαφοροποιημένο διαχύτη), μαύρη γρίλια στη μάσκα, ματ χρώμιο στα καπάκια των καθρεπτών, αλλά και νέα LED φώτα ημέρας εμπρός. Έπειτα βέβαια και κυρίως, αφού επιτελούν και μια σειρά από άλλες… δουλειές, με τις προαιρετικές μαύρες ματ 19άρες ζάντες «Pretoria» σε ελαστικά 235/40 R 19 (στάνταρ 18άρες), καθώς επίσης και την προαιρετική πίσω εξάτμιση τιτανίου της κορυφαίας Akrapovic, με τις 4 απολήξεις και τον χαρακτηριστικό της ήχο. Αμφότερα τα διέθετε το T-Roc R της δοκιμής μας. Σημειώστε ότι το ρόλο της στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου παίζει και η μείωση της απόστασης από το έδαφος κατά 20 χλστ. συγκριτικά με αυτή των υπολοίπων T-Roc.

Σπορ αλλά με διακριτικότητα για το εσωτερικό

http://www.newsauto.gr/

Στην καμπίνα των επιβατών του T-Roc R η VW έχει προβεί σε μια σειρά από επεμβάσεις που αρμόζουν στο σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, χωρίς πάντως συνολικά να διαταράσσει τη λειτουργικότητά της. Οι αλλαγές αφορούν στα πιο σπορ καθίσματα με δέρμα-ύφασμα, το τιμόνι με την πιο λεπτή στεφάνη, τις ραφές και το επίπεδο κάτω τμήμα, αλλά και στις διάφορες επενδύσεις από μαύρη λάκα πιάνου ή από ανοξείδωτο ατσάλι στα πεντάλ. Η θέση οδήγησης είναι ευχάριστα πολύ καλή, με διευρυμένη πλευρική στήριξη από το κάθισμα που δεν κουράζει, ενώ και το τιμόνι με τα paddles πίσω του, είναι στη σωστή θέση και πλήρους ρυθμίσεων. Ποιοτικά, η συναρμογή στο εσωτερικό όλων των επιφανειών είναι προσεγμένη και δεν υπάρχουν κενά στους αρμούς ή τριξίματα. Όπως και σε όλα τα T-Roc, έτσι και στο T-Roc R τα μαλακά πλαστικά λάμπουν δια της απουσίας τους σε όλα τα μήκη και πλάτη της καμπίνας, στερόντας πόντους από την απτή ποιότητα. Από εκεί και πέρα, η λειτουργικότητα της καμπίνας δεν έχει χαθεί, με τις θήκες για μικροαντικείμενα να είναι αυτές που πρέπει. Οι χώροι επαρκούν για τη μεταφορά 4 ενηλίκων επιβατών, με το πορτ-μπαγκάζ των 392 λτ. να είναι αρκετά καλό με βάση τα δεδομένα των compact SUV.

Μοτέρ-διαμάντι με 300 ίππους

http://www.newsauto.gr/

Όπως προείπαμε, ο 2λιτρος TSI 4κύλινδρος κινητήρας του VW T-Roc R είναι ο ίδιος με αυτόν του Golf R. Προσφέρει 300 ίππους ισχύος και 40.8 kgm ροπής (από τις 2.000 σ.α.λ.), ενώ συνδυάζεται με το γνωστό αυτόματο, DSG κιβώτιο 7 σχέσεων της VW. Από πλευράς λειτουργίας, το μοτέρ εντυπωσιάζει με τη γραμμικότητά του, τη σχεδόν τέλεια διαχείριση της παροχής ισχύος και ροπής από τον «εγκέφαλο» και παράλληλα, την άμεση αντίδραση του κιβωτίου σε κάθε πάτημα ή άφημα του γκαζιού από τον οδηγό. Χωρίς εκρήξεις αλλά και χωρίς οποιοδήποτε «lag», ο κινητήρας του T-Roc R ανεβάζει στροφές άκοπα και παράλληλα, φθάνει σε υψηλές ταχύτητες τόσο εύκολα ώστε ο οδηγός συχνά να μην το αντιλαμβάνεται. Παράλληλα, με την επιλογή του προγράμματος «Race» στο σχετικό μενού των προεπιλεγμένων set-up Driving Profile Selection, στο παιχνίδι μπαίνει και η εξάτμιση της Akrapovic, η οποία με τα σκασίματά της σε κάθε «άσε» του γκαζιού δίνει και έναν ηχητικό τόνο ακουστικής απόλαυσης στον οδηγό. Στο πεδίο των επιδόσεων, με τη βοήθεια και του συστήματος launch control αλλά και της τετρακίνησης 4Motion, το 0-100 km/h έρχεται στα πολύ γρήγορα 4.8 sec, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 250 km/h. Στον αντίποδα, η κατανάλωση είναι αυξημένη και εξαρτάται πάντα και από το πόσο συχνά ο οδηγός βυθίζει το δεξί πεντάλ του γκαζιού. Μια μέση τιμή κοντά στα 10.7 lt./100 km είναι αρκετά ρεαλιστική.

Hot crossover…

http://www.newsauto.gr/

Το να βάλεις 300 άλογα σε ένα ελαφρύ compact SUV δεν είναι εύκολη υπόθεση. Το στοίχημα για τους ανθρώπους της VW ήταν το πώς θα καταφέρουν να προσφέρουν σε ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά ει δυνατόν αντίστοιχα με αυτά ενός «καυτού» χάτσμπακ μοντέλου. Για να το καταφέρουν, ανέτρεξαν στο οπλοστάσιο του τμήματος R (υπό την ηγεσία του Jost Capito), προσφέροντας στο κορυφαίο T-Roc την τετρακίνηση 4Motion με ειδικά set-up ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου, σπορ ανάρτηση με -20 mm απόσταση από το έδαφος και προαιρετικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ τα οποία διέθετε το μοντέλο της δοκιμής, αλλά και ενισχυμένα φρένα που προέρχονται από το Golf R. Στην πράξη, όλα αυτά δίνουν στο T-Roc R μια οδική συμπεριφορά που ταιριάζει απόλυτα με τον σπορ χαρακτήρα του. Σε ένα δρόμο με στροφές το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές, ενώ η τετρακίνηση φροντίζει ώστε να αυξάνει στο έπακρο τα περιθώρια πρόσφυσης δίνοντας τη δυνατότητα για πολύ γρήγορα περάσματα στον οδηγό του. Ευχάριστη έκπληξη για εμάς ήταν η λειτουργία των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, τα οποία στην επιλογή «Race» φροντίζουν ώστε να ελαχιστοποιούν τις κλίσεις από το αμάξωμα και να δίνουν στο αυτοκίνητο μια αίσθηση που δεν σου θυμίζει ότι οδηγείς ένα SUV ή crossover όχημα. Τα φρένα με τη σειρά τους, έχουν πολύ καλή αίσθηση και ανάλογη αποτελεσματικότητα. Δεν πρέπει πάντως να βάζουμε στην άκρη και τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου, αφού σε καθημερινή χρήση το T-Roc R δεν «κοπανάει», είναι εύκολο στο χειρισμό και δεν κουράζει. Φυσικά, εδώ οι επιλογές Eco, Comfort και Normal στο Driving Profile Selection, είναι αυτές που ενδείκνυνται.

Συμπέρασμα

Έχει γίνει πολύς λόγος τα τελευταία χρόνια για το εάν μπορούν τα SUV να είναι και σπορ. Ιδίως δε αυτά των μικρότερων κατηγοριών. Με το νέο T-Roc R η VW είναι σίγουρο ότι κατάφερε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει τον απαιτητικό οδηγό. Είναι γρήγορο και «στριφτερό», χωρίς παράλληλα να χάνει την πολύ καλή λειτουργικότητα που εκ των πραγμάτων προσφέρει ένα υψηλότερο αμάξωμα. Δεν έχει βέβαια το βαρύ όνομα ενός Golf GTI ή το κύρος ενός Golf R, όμως εάν κάποιος ενδιαφέρεται για ένα πολύ γρήγορο crossover που δεν ξεφεύγει σε διαστάσεις, τότε σίγουρα το T-Roc R θα πρέπει να μπει στις επιλογές του.

http://www.newsauto.gr/

http://www.newsauto.gr/

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 300 PS/5.300-6.500 rpm
Ροπή: 40.8 kgm/2.000-5.200 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4.8 sec
Τελική ταχύτητα: 250 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7.5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 171 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 419 €
Βάρος: 1.575 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.234/1.819/1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.595 mm
Χώρος αποσκευών: 392 lt
Τιμή: από 48.600 €

http://www.newsauto.gr/

Source link

Από την σελίδα newsauto.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ