Δειτε το εδω :

Mε σπορ εμφάνιση, 2λιτρο ντίζελ κινητήρα 184 ίππων και σύστημα τετρακίνησης, η Skoda Octavia RS ξεδιπλώνει τον πολύπλευρο χαρακτήρα της.

Κώστας Φούζας ([email protected])
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η έκδοση «RS» της δημοφιλούς Octavia αποκτά ένα ακόμη ατού. Στα γνωστά χαρακτηριστικά του μοντέλου, όπως οι χώροι & οι επιδόσεις, προστίθενται η καλύτερη οικονομία καυσίμου του ντίζελ κινητήρα και η αυξημένη ενεργητική ασφάλεια της στάνταρ τετρακίνησης. Το συνολικό πακέτο γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό αν λάβεις υπόψη, πως, στην τιμή των 36.980 ευρώ περιλαμβάνονται ζάντες αλουμινίου 18άρες, αεροτομή, sport ανάρτηση, 6 αερόσακοι + γονάτων οδηγού, κλιματισμός, cruise control και άλλα.

CAR007_SCODARS_014

“Rally Green” DNA

Το πετρελαιοκίνητο «hot» μεσαίο μοντέλο διαφοροποιείται αισθητικά σε σύγκριση με τις υπόλοιπες version και έτσι σε προϊδεάζει για το ποιόν του. Οι διακριτικές αλλαγές έχουν να κάνουν με τις 19άρες ζάντες (στην έκδοση της δοκιμής), τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και ολοκληρώνονται με το πίσω μέρος, όπου φιγουράρουν οι δύο απολήξεις της εξάτμισης και η αεροτομή. Μικρές βελτιώσεις έχουμε και στο εσωτερικό της Octavia RS, όπου οι επενδύσεις αλουμινίου και τα λογότυπα vRS στα μπάκετ καθίσματα δίνουν μια διαφορετική χροιά στην καμπίνα. Τέλος, οι χώροι για τους επιβάτες και τα 590 λίτρα του χώρου αποσκευών σκοράρουν και πάλι στην κορυφή της μεσαίας κατηγορίας.

CAR007_SCODARS_045

2λιτρος ντίζελ με 184 ίππους & 380 Νm ροπής

Η Octavia RS της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον 2λιτρο TDI του VW Group. Η απόδοση του φτάνει τα 184 άλογα και τα 380 Nm ροπής, ενώ η κίνηση περνά και στους 4 τροχούς (Haldex 5ης γενιάς) μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου DSG 6 σχέσεων. Η άφθονη ροπή του πετρελαιοκινητήρα ταιριάζει γάντι με τον χαρακτήρα της RS και έτσι μπορείς να απολαμβάνεις τις επιδόσεις του μοντέλου χωρίς να είσαι φίλος του βενζινά της γειτονίας. Χωρίς ιδιαίτερο σεβασμό στο πεντάλ του γκαζιού, υπολογίστε πως θα χρειαστείτε περίπου 8,5 λίτρα/100 χλμ. όσον αφορά την κατανάλωση (σε συνθήκες πίεσης το νούμερο αυτό θα ανέβει λίγο πάνω από τα 10 λίτρα).

«Σύμμαχος» κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης είναι το 6άρι αυτόματο κιβώτιο DSG, που ικανοποιεί με τη λειτουργία και την ταχύτητα των αλλαγών. Σημειώστε, τέλος, πως ο οδηγός της Octavia RS έχει στη διάθεσή του 5 προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τον τρόπο που θέλει να κινηθεί, με τη θέση Sport να επεμβαίνει-όχι μόνο σε κινητήρα & κιβώτιο-αλλά και στον ήχο του μοτέρ που φτάνει μέσα στην καμπίνα.

Οδική συμπεριφορά: Χαμόγελα στον οικογενειάρχη

Η Skoda Octavia RS είναι ένα αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει στα περισσότερα σημεία τον ανήσυχο οικογενειάρχη, χωρίς να έχει τον χαρακτήρα ενός «απόλυτου» GTI. Ευθύβολη στις ευθείες & με πολύ υψηλά περιθώρια ελκτικής πρόσφυσης λόγω τετρακίνησης, το μεσαίο Skoda μπορεί να κινηθεί σε γοργούς ρυθμούς όπου θελήσεις. Και αν στα κλειστά τμήματα αναγκάζεσαι να μετριάσεις κάπως το γκάζι σου ελέω βάρους, στις ανοιχτές καμπές το μεσαίο μοντέλο μπορεί να κινηθεί σχεδόν καταιγιστικά πάνω στις γραμμές με ιδιαίτερη σταθερότητα και με λογικές κλίσεις. Παράλληλα, η χαμηλότερη και σκληρότερη ανάρτηση που εφοδιάζει την RS δεν επιβαρύνει την άνεση, παρόλο που το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε ελαστικά με 35άρι προφίλ.

CAR007_SCODARS_030

Στο ταμείο…
Σίγουρα τα 36.980 ευρώ δεν είναι αμελητέα ποσότητα. Ωστόσο, αν λάβει κανείς υπόψη του στοιχεία όπως η τετρακίνηση, οι χώροι, ο οικονομικός & αποδοτικός κινητήρας, αλλά και ο ξεχωριστός χαρακτήρας της Octavia RS, τότε το μοντέλο της Skoda αποτελεί μια ελκυστική πρόταση για τα δεδομένα της μεσαίας κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 184 PS/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 380 Nm/1.800-3.250 σ.α.λ.
Μετάδοση: 4×4
Κιβώτιο: Αυτόματο DSG
Τελική ταχύτητα: 228 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.6 sec
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής (l/100 km): 8,5 lt
Εκπομπές CO2: 136 gr/km
Βάρος: 1.550 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.689/1.814 /1.459 mm
Χώρος αποσκευών: 590 lt
Τιμή: από 36.990 ευρώ

CAR007_SCODARS_038

CAR007_SCODARS_035

Το βρήκαμε εδώ