Δειτε το εδω :

To πιο οικογενειακό Audi A3 στην έκδοσή του με τον 1.500άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων, προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις σε συνδυασμό με λογική κατανάλωση καυσίμου.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ ([email protected])

Το Audi A3 Sport Sedan αποτελεί την πιο «πρακτική» έκδοση του premium μικρομεσαίου της Audi, διαθέτοντας ένα compact σεντάν αμάξωμα που σχεδιαστικά ακολουθεί τις σύγχρονες γραμμές όλης της γκάμας του μοντέλου, προσθέτοντας με επιτυχία τον τρίτο πίσω όγκο. Στη γκάμα του συναντούμε εκδόσεις βενζίνης και diesel με 116 ίππους, αλλά και αυτή με τον 1.500άρη turbo βενζινοκινητήρα των 150 ίππων της δοκιμής μας, που αποτελεί την ισχυρότερη επιλογή. Από πλευράς τιμής, το κόστος ξεκινά από τα 28.170 ευρώ (με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων) ή από τα 31.870 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο S tronic.

Συνδυασμός ισχύος

Audi A3 Sedan

Ο 1.500άρης TFSI κινητήρας βενζίνης του A3 Sport Sedan είναι η νεότερη εκδοχή του γνωστού μας 4κύλινδρου 16βάλβιδου turbo μηχανικού συνόλου με σύστημα Cylinder On Demand (COD), που διακόπτει τη λειτουργία των 2 μεσαίων κυλίνδρων όταν δεν απαιτείται για να ωφελήσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Η ονομαστική του απόδοση βρίσκεται στους 150 ίππους (+10 άλογα σε σχέση με τον προηγούμενο 1.400άρη) και η μέγιστη ροπή του αγγίζει τα 25.5 kgm διαθέσιμα μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας, ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με το προαιρετικό αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7τάχυτο κιβώτιο της Audi. Ο συνδυασμός αυτός δίνει τη δυνατότητα στο μοτέρ να αναδείξει με περισσότερη ευκολία τα πλεονεκτήματά του, αφού η γενικότερη λειτουργία του κιβωτίου –ανάλογα και με το διαθέσιμο πρόγραμμα οδήγησης– φροντίζει ώστε να υποβοηθά τις επιδόσεις, χωρίς παράλληλα να επιβαρύνει την κατανάλωση. Έτσι, έχουμε από τη μια ένα άκρως πολιτισμένο σύνολο, που δεν κάνει αντιληπτό στον οδηγό το πότε σταματά τη λειτουργία των μισών κυλίνδρων του (μόνο μια ένδειξη στον πίνακα οργάνων το αποκαλύπτει), ενώ από την άλλη είναι πάντα έτοιμο στο βύθισμα του γκαζιού να στείλει όλη τη διαθέσιμη δύναμη και ροπή στους εμπρός τροχούς προς όφελος των επιδόσεων. Στον τομέα της κατανάλωσης, εμείς κινούμενοι σε πόλη και εθνική καταγράψαμε ένα νούμερο κοντά στα 7,5 lt./100 km. Φυσικά, σε πίεση το μοτέρ αυτό αυξάνει περισσότερο τα νούμερά του, ωστόσο ακόμη και σε καταστάσεις με «τέρμα γκάζι» ο οδηγός δύσκολα θα δει διψήφια νούμερα κατανάλωσης στο trip computer – ένα στοιχείο πολύ θετικό για μοτέρ 150 ίππων.

Ποιοτικό πάτημα και σπορ χαρακτηριστικά στο δρόμο

Audi A3 Sedan

Οδηγώντας το Audi A3 Sport Sedan για μια ακόμη φορά εκτιμήσαμε το άκρως ποιοτικό του πάτημα στο δρόμο, την προσεγμένη ηχομόνωση και τον γενικότερο στιβαρό του οδηγικό χαρακτήρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με την πιο σπορ ανάρτηση λόγω της παρουσίας του πακέτου S line, ενώ έφερε και ζάντες 18 ιντσών με χαμηλού προφίλ ελαστικά. Οι προσθήκες αυτές τονίζουν ακόμη περισσότερο τον σπορτίφ χαρακτήρα του A3, κάτι που σημαίνει ότι στην εθνική το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά σταθερό και στιβαρό, ενώ στις στροφές η όλη αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι πιο άμεση και η πρόσφυση μεγαλύτερη με άκρως ουδέτερες αντιδράσεις. Η άνεση από την πλευρά της επιβαρύνεται σαφώς σε σχέση με τις εκδόσεις με την «απλή» ανάρτηση, όμως όπως προείπαμε ο σπορτίφ χαρακτήρας είναι τονισμένος δίνοντας μια πιο… πιπεράτη διάσταση στο αυτοκίνητο.

Εσωτερικό με υψηλή ποιότητα και έξτρα πρακτικότητα

Audi A3 Sedan

Ο θάλαμος των επιβατών του Audi A3 Sport Sedan της δοκιμής μας δεν διαφοροποιείται σε σχέση με αυτόν που γνωρίζουμε στα υπόλοιπα A3 που έχουμε δοκιμάσει. Για μια ακόμη φορά λοιπόν ξεχωρίζουμε την κορυφαία ποιότητα κατασκευής της καμπίνας, όπως αυτή ορίζεται από τη χρήση άφθονου μαλακού πλαστικού σε πολλά τμήματά της, αλλά και με την πραγματικά υποδειγματική συναρμογή και φινίρισμά τους. Η αισθητική είναι μίνιμαλ, όμως μέσα στο hi-tech κλίμα της εποχής, διαθέτοντας φυσικά τη γνωστή αναδυόμενη οθόνη για το σύστημα πολυμέσων MMI στο άνω τμήμα του ταμπλό (δεν είναι αφής), αλλά και επιπλέον εξασφαλίζοντας πολύ καλά επίπεδα εργονομίας. Στην έκδοση S line της δοκιμής μας, υπήρχαν επίσης και κάποια σπορτίφ στοιχεία που τόνιζαν την όλη ατμόσφαιρα, όπως είναι το τριάκτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, αλλά και τα έξτρα αλουμινένια τμήματα στην κονσόλα, το ταμπλό και τα πεντάλ.

Audi A3 Sedan

Ολοκληρώνοντας στο πεδίο της πρακτικότητας, το Audi A3 Sport Sedan μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του χωρίς πρόβλημα έως και 4 ενήλικες επιβάτες. Λόγω της κλίσης της οροφής στο πίσω τμήμα ο αέρας για τα κεφάλια των πίσω καθήμενων είναι ελαφρώς περιορισμένος σε σχέση με το 5θυρο A3 Sportback, από την άλλη όμως το πορτ-μπαγκάζ των 425 λίτρων χωρά περισσότερα και σίγουρα τονίζει τον οικογενειακό χαρακτήρα της έκδοσης.

Audi A3 Sedan

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.2 sec
Τελική ταχύτητα: 224 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 111 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 108,8 €
Βάρος: 1.325 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.458/1.796/1.416 mm
Μεταξόνιο: 2.637 mm
Χώρος αποσκευών: 425 lt
Τιμή: από 31.870€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1

Το βρήκαμε εδώ